Advertenties zijn dood
Laten we niet rond de pot draaien : advertenties in B2B vakbladen zijn dood. Ook al worden er nog altijd een respectabel aantal geplaatst, over de effectiviteit moet men zich vragen stellen. B2B advertenties dienen vooral als makkelijk excuus : “Kijk, we investeren toch in communicatie en de opbouw van ons imago?”
Maar welke B2B aankoper schenkt nog aandacht aan printadvertenties? Het effect van advertenties in vakbladen is in deze tijden van informatie-overload gering.
Als je moet besparen op je marcombudget dan zijn printadvertenties het eerste terechte slachtoffer. Het grootste gedeelte van adverteren in printmedia is weggegooid geld.
Natuurlijk moet je één en ander nuanceren. Er zijn vakbladen of publicaties die best nog geschikt zijn, en renderen, bv. speciale dossiers en themanummers rond vakbeurzen. Of als je een nieuwe naam moet lanceren, of een belangrijk nieuw product. Dan zijn zuivere imago-advertenties een goede ondersteuning van de rest van de campagne.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.