Iedereen kijkt graag naar filmpjes
Een goed gemaakte bedrijfsfilm kan in enkele minuten je hele bedrijf uitleggen. En de aandacht van je klant vasthouden. En je boodschap wordt beter onthouden dan door droge tekstbrochures.
Videomarketing heeft zijn plaats in de B2B-mix stevig ingenomen.
Je relevante bedrijfsfilmpjes moeten gewoon op je eigen Youtube kanaal staan. Youtube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld. En het is ook nog eens goed voor je zoekresultaten in Google. Zorg dat relevante zoekwoorden vermeld staan bij de ‘tags’.
Klantentestimonials zijn een ideaal onderwerp voor een bedrijfsvideo, net als het gebruik van je product of dienst. Zoek de juiste invalshoek. Hou de filmpjes kort : maximaal enkele minuten.
Plaats de video’s ook op je eigen website. Ze zullen ervoor zorgen dat bezoekers langer op je site blijven. In vaktermen : de ‘bounce rate’ zal verminderen.
Maak je filmpjes niet zelf met je smartphone, maar huur een professional in. Camerawerk en videomontage zijn een vak apart. Er komt ook redelijk wat bij kijken : script, locatie, acteurs en/of figuranten, belichting enz.
Filmpjes zijn ideaal voor virale marketing. Goeie filmpjes worden spontaan en massaal doorgestuurd via e-mail en sociale media. En gratis.
Het geeft een boost aan je naamsbekendheid en aan de trafiek naar je website.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.