Imagocampagne voor transport & logistiek : "Zonder logistiek, geen kledij in de boetiek"
Grote stickers op trucks communiceren noodzaak van transport en logistiek
Nog te vaak worden transport en logistiek door het publiek in negatieve zin verengd tot stoorzenders zoals vrachtwagens en magazijnen. Nochtans spelen transport en logistiek een essentiële rol in het economische proces. Zonder transport en logistiek staat Vlaanderen stil.
Om het publiek een beter begrip te geven over de noodzaak van transport en logistiek namen de beroepsvereniging Transport en Logistiek Vlaanderen, Flanders Logistics en VIA (Vlaanderen In Actie) in 2010 het initiatief voor een imagocampagne. Het communicatiekanaal lag voor de hand : de trucks van de leden van de beroepsorganisatie. Ruim 200 vrachtwagens namen deel en werden 'bestickerd'.
de Marketeer ontwikkelde de volledige stickercampagne : concept, slogans, visuals, grafische vormgeving, drukwerk, het plakken van de stickers op de trucks, en een ondersteunende tijdelijke campagnewebsite.
Het publiek werd uitgenodigd om zelf een slogan te bedenken. De winnende slogan werd uitgewerkt in een sticker : "Wie wil er vanavond friet? Zonder transport heb je ze niet."
Minister-President van de Vlaamse Regering Kris Peeters en Vlaams Minister van Mobiliteit Hilde Crevits lanceerden de campagne tijdens een persconferentie op 15/09/2010.