Leesbare mailingbrieven
Er zijn top-copywriters die zweren dat een lange brief best OK is, als hij maar past bij de doelgroep, de doelstelling en het creatief concept. Hmmm, voor een B2B direct mailing via de post kun je toch maar best het principe van korte en duidelijke brieven huldigen.
Kernwoorden : to-the-point, helder, actueel, één boodschap, herhaling, personaliseren.
Niet doen : moeilijke woorden, veel details, lange zinnen, aannames, borstklopperij.
Visueel is je brief niet alleen aantrekkelijk, maar vooral snel ‘screenbaar’. Je klant, prospect of relatie beslist in enkele seconden of hij/zij de details zal lezen.
Val met het voordeel in huis. “What’s in it for me”, is en blijft de hamvraag voor een B2B aankoper.
Spreek de taal van je doelgroep. Ben je zeker dat zij hetzelfde jargon gebruiken?
Sluit af met een ‘call to action’. Wat wil je dat de lezer doet : bel naar / e-mail naar / registreer op de website / vraag de brochure...
Gebruik een P.S. Dat wordt echt altijd gelezen. Vat je aanbod en voordeel in één zin samen.
Verstuur nooit alleen een brief, maar maak die onderdeel van een creatief concept met bijlagen.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.