Telemarketing zonder ergernis
Vind jij het leuk als je tijdens je maaltijd met je gezin gestoord wordt door een wildvreemde die de fantastische voordelen van een product begint op te dreunen, zonder dat je daar om gevraagd hebt, en erger, zonder dat je er een speld kunt tussen krijgen?
Nee toch? Waarom worden we dan met z’n allen regelmatig overvallen door call centra met zo’n telefoontjes? Omdat nog teveel bedrijven telemarketing zien als een snel en makkelijk verkoopkanaal.
En toch is telemarketing nuttig, als het maar goed wordt aangepakt door een ernstig bureau.
Het updaten van een adressenbestand en het in kaart brengen van de juiste contactpersonen door een lieve telefoonstem die duidelijk maakt dat dat haar enige bedoeling is, daar is toch niets mis mee? Het levert trouwens meer resultaat op dan een postmailing.
Afhankelijk van de sector en het product kan een telemarketingbureau ook proberen om afspraken te maken voor de verkopers. Alhoewel dit in eerste instantie de taak is van de verkopers zelf.
‘Up- of cross-sellen’ aan een bestaande klant via de telefoon kan in sommige gevallen zeker ook.
Maak direct duidelijk waarvoor je belt. Draai niet rond de pot. Ga niet in discussie.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.