Toon je expertise op je eigen seminar
Heb je een product dat veel uitleg vergt, en liefst een demonstratie? Dan is een eigen ‘seminar’ of ‘seminarie’ (of workshop / productvoorstelling / event… - what’s in a name) de perfecte communicatie-oplossing.
Nodig je klanten en prospects uit voor een paar uur presentaties en live demo’s. Bij jou op de zaak, of extern als je niet over de geschikte ruimte beschikt.
Vermijd commerciële prietpraat, maar toon de voordelen van je product aan. Toon bovendien je expertise door bv. de trends in je markt toe te lichten. Geef altijd meerwaarde. Als je klanten zich de moeite getroosten om zich voor jou te verplaatsen, zorg dan dat ze het niet als verloren uren beschouwen.
Maak een audiovisuele opname van het seminar, zodat je er een ‘webinar’, een web based seminar, kunt van maken. Dat geef je een plaats op je website, zodat je klanten en prospects er in hun eigen tempo kunnen naar kijken. Je kunt ook een ‘live’ interactief webinar opzetten, zodat je klanten in real time achter hun computer vragen kunnen stellen.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.