Veiligheidscampagne naar truckchauffeurs rond spooroverwegen in Antwerpse haven: "Wie wint deze krachtmeting?"
Jaarlijks gebeuren er een 20-tal ongevallen met vrachtwagens op de 206 spooroverwegen in de Haven van Antwerpen. Met materiële en economische schade als gevolg. Infrabel investeert permanent in een verhoogde veiligheid aan de overwegen en schaft zoveel mogelijk overwegen af, maar in de Antwerpse haven lukt dat niet altijd. De menselijke factor blijft echter doorslaggevend : een veilig rijgedrag van de truckchauffeurs is essentieel. Dus wachten tot de trein voorbijgereden is.
Samen met de beroepsorganisaties Febetra, TLV en UPTR, en de transportvakbonden ABVV-BTB en ACV-Transcom, lanceerde Infrabel daarom in 2013 een informatiecampagne naar vrachtwagenchauffeurs in de Antwerpse Haven.
In het voorjaar van 2013 moedigden promoteams de chauffeurs in enkele terminals in de Antwerpse haven persoonlijk aan voor een veilig rijgedrag, en overhandigden een flyer met tips.
de Marketeer zorgde in opdracht van Infrabel voor het concept, het campagnebeeld, de copywriting en de grafische vormgeving van de flyer en affiche, adviseerde de projectverantwoordelijke van Infrabel over de aanpak van de campagne en legde de nodige contacten met de transportorganisaties.