Vertel een meeslepend verhaal
Je bedrijf heeft een verhaal. Niet zozeer een brok geschiedenis, maar wel een slimme invalshoek die je meerwaarde aantoont. Gebruik dat in je communicatie. Schrijf niet zomaar een tekst, maar vertel een authentiek meeslepend verhaal dat emotionele betekenis heeft.
‘Storytelling’ is hot, maar niets nieuws. Gewoon een nieuwe verpakking. Die marketeers toch. Vroeger zei men : “Je moet een goed verhaal hebben dat blijft plakken”.
Schrijft je secretaresse de teksten? Niet alleen de zakelijke correspondentie, maar ook de folders, mailingbrieven, webteksten enz? Wellicht wel, want het aantal saaie en stroeve teksten is in B2B niet meer te tellen. Ook al dient in B2B het taalgebruik dat van een 18-jarige te zijn, teksten horen ‘volgens het boekje’ geschreven te zijn. Goede copywriting is geen luxe. Huur een professional. (Good) content is king.
Vermijd clichés in je teksten, en bij uitbreiding in al je communicatie. Hmmm. “Sometimes it is better to make a drawing than to write a book.” Oeps. “Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.” Euh.
Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.